Konkurs wyłonił najzdolniejsze zespoły, których pasja skupia się wokół tworzenia gier komputerowych oraz zastosowania innowacyjnych technologii wirtualnej rzeczywistości. Podczas ścisłego finału, który odbył się w Hali EXPO w Łodzi w dniach 23-24 czerwca, młodzi twórcy zaprezentowali zaprojektowane przez siebie gry. Konkurs był dobrą okazją do wymiany wzajemnych doświadczeń w obszarze tworzenia gier komputerowych oraz zastosowania wirtualnej rzeczywistości.
W rywalizacji wzięli udział zarówno uczniowie, studenci, projektanci, jak i programiści gier wideo, a także twórcy gier mobilnych oraz grafiki i ilustracji do gier.
W tegorocznej edycji konkursu wyróżniono najciekawsze projekty w sześciu ścieżkach tematycznych: Game Design, Game Development, Mobile Games, Virtual Environment, Show Your Project oraz Game Graphics Contest.
W skład profesjonalnego jury, które zdecydowało o nagrodach specjalnych, wchodzili w tym roku przedstawiciele takich firm jak: CD Project, Infinity Ward, 11bit studios, Creepy Jar, metapro.one, HTC Vive, Teyon, Techland, SuperHot, Render Cube, Afterburn, People Can Fly, Big Cheese Studio, Q-Loc, Something Random, Wasteland Interactive, Cleversan Games.
Podczas finału Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny reprezentowały trzy zespoły. Wszystkie zaprezentowane prace konkursowe powstały na Wydziale Informatyki w ramach przedmiotu "Gry komputerowe", który prowadziła mgr inż. Maja Dziśko.
Nagrodzeni podczas Ogólnopolskiego Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych zostali:
1. W kategorii Game Design – zespół Team Befrost w składzie: Mateusz Proci Konrad Grzywaczewski, za grę „Wieża Wspomnień”. Wyróżnienie specjalne przyznała firma HTC.
2. W kategorii Virtual Environment – zespół Broken Fang Games Studio w składzie: Bartosz Karaś, Daniel Brzezicki, Krzysztof Mazurczak, Jakub Hubkiewicz oraz Sebastian Byczyk, za grę "Ringing Nightmare". Wyróżnienie specjalne przyznała firma Metapro.
Podczas ścisłego finału swój koncept – grę „Millennium”, zaprezentował również zespół NoFog Games w składzie: Kacper Siwek, Michał Zawadzki, Wojciech Osiak, Konrad Lipski oraz Oskar Wiszowaty.
W kategorii Game Design zespoły miały za zadanie przygotować prototypy gier komputerowych, które mogą mieć potencjał wdrożenia na rynek gier konsolowych i desktopowych, natomiast ścieżka Virtual Environment, to realizacja projektów z zastosowaniem technologii wirtualnej rzeczywistości.
Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie konkursu.
Fot. Organizatorzy